Politikker

Rygepolitik:I Lille Madsens Hus er der rygning forbudt..

KostpolitikVores holdning til børnenes kost i Børnehaven er:

- At det er forældrenes ansvar at give deres barn en sund og varieret madpakke med.

- At vi kan støtte og vejlede.

- At vi opfordrer børnene til at spise den sunde mad først.

- At det er legalt at have en dessert med en gang i mellem.

- At vi ved afholdelse af maddage, giver børnene mulighed for at smage på forskellig og anderledes mad end det hjemmevante.

Vi tilbyder mælk, havregryn og cornflakes til morgenmad, mandag og fredag er der også boller, er vi heldige er der også nogen gange boller tirs, ons og torsdag. (indtil 7:30)

Valg mellem forskelligt frugt om formiddagen og eftermiddagen, samt brød - sommetider knækbrød, rugbrød o.lign. Mellem frø og Store Frø har selv et stykke frugt med til en fællesskål, frugten skæres ud og ligges på et fælles frugtfad på stuen til formiddagsmad.

Børnene tilbydes vand til madpakkerne.

Børnene medbringer hver dag en madpakke som lægges i køleskabet på stuen i køleskabet.

Indholdet i madpakken kunne være: Rugbrød, Sandwich, pølsehorn, pizzasnegle eller rester fra aftensmaden. Af "desserter" er der forskellige holdninger til, hvad der er det rigtige, at give sine børn. Vi anbefaler, at indholdet er sundt og næringsrig af hensyn til, at barnet skal fungere og holde sig mæt indtil eftermiddagsfrugten.

Forældre indbetaler 250 kr. hvert halve år på en konto i Jutlander Bank via mobile pay. Disse penge går til eftermiddagsfrugt og brød kl. 14.

Theresa Informere på Infoba, hvornår der er tid til indbetaling og hvilket kontonummer det skal indbetales på.

Forsent afhentede børn

Procedure se her

For sent afhentede børn

Shape Created with Sketch.