Forældresamtaler

Vi afholder altid samtaler, hvis I forældre har brug for det eller hvis vi finder et behov for det.

Der tilbydes fast 2 samtaler i børnenes børnehavetid:

• En 3 måneders samtale: Vi snakker om hvordan forældrene syntes opstarten i børnehaven er forløbet. Derudover snakker vi barnets udvikling ud fra et kompetencehjul, som bl.a beskriver, hvordan barnet fungerer socialt, har han/hun fået nogle legekammerater og hvordan er relationen med de andre børn og voksne. Vi snakker også om barnets sprog, om han/hun har nogle vanskeligheder herved, motorisk udvikling osv..

• En førskole samtale: Denne samtale afholdes i efteråret inden skoleindskrivning. Vi fortæller om vores vurdering af  Jeres barnet, om det er skoleklar og hvad vi sammen skal arbejde med fremadrettet, for at få han/hun er klar til skolestart.