Godt at vide

Fødselsdage:

Fødselsdagen kan fejres til formiddagsmad, ellers fejrer vi den til middag.

Vi hejser flaget, pynter fint bord og fødselsdagsbarnet får en lille gave af børnehaven.

Forældrene er meget velkommen til at deltage i fødselsdagsfesten.

Vi går ikke hjem til fødselsdag.

Vi ønsker ikke, at der deles fødselsdagskort ud i børnenes garderober, da det kan skabe splid og gøre nogle kede af det, hvis de ikke skal med.

Udetøj:

Børnene skal have praktisk udetøj/fodtøj med. En forudsætning for at lege godt, er at barnet kan bevæge sig frit og ikke fryser.

Flyverdragter, overtrækstøj, regntøj m.v. må gerne "overnatte" i børnehaven og det gør ikke noget, at det ikke er helt rent hver dag.

Eks. på hvad garderoben/kurven kan indeholde om vinteren:
• Flyverdragt
• Fleecetrøje til meget kolde dage
• Vanter som kan holde til frost og kulde
• En god varm hue
• Vinterstøvler som kan holde tøsne og kulde ude

I overgangsperioden før- og efter flyverdragtsæsonen, bruger børnene ofte:
• Thermotøj
• Regntøj
• Thermostøvler
• Gummistøvler evt. med sokker i

Om sommeren er der mere plads i garderoben.
• I den danske sommer kan der indimellem smutte en regnvejrsdag ind i ny og næ, så her må i gerne medbringe regntøj og gummistøvler
• Til den gode danske sommer medbringes badetøj, da vi godt kan finde på at tage en vandkamp!

Kom endelig og spørg hvis I er i tvivl om, hvornår vi bevæger os over i en ny periode.

Skiftetøj: Kurven over garderoben er til skiftetøj og ikke til tasker.
I må gerne ligge tøjet i kurven og tage den med hjem hver fredag. Husk at tømme/rydde op i den og at rydde op i garderoben hver dag.!

Legetøj:

Børnene må ikke medbringe legetøj i børnehaven, dog må de gerne medbringe en sovebamse, hvis de skal sove til middag. Finder de trøst i en speciel bamse, så må den også godt være i tasken.

Sygdom:

Syge børn må ikke møde i institution, og et barn med en smitsom sygdom må først modtages, når barnet ikke længere smitter.

Barnet er rask, når han/hun på sædvanlig måde kan klare at opholde sig i institutionen. Det vil sige, at barnet skal kunne deltage i de aktiviteter, det plejer, uden at kræve særlig pasning.

Hvis barnet får en børnesygdom eller anden smitsom sygdom, skal det meddeles børnehaven, så det ved opslag kan meddeles de øvrige forældre. Det kan også medelse over Infoba.

Skulle der ske et uheld i børnehaven, som kræver hurtig indsats, tager en af personalet med barnet til f.eks. lægen. Forældrene vil blive orienteret hurtigst muligt.

Ferie/fridage:

Udenfor skolernes ferie, vil vi gerne at I skriver det på Aula  på dagen eller så snart I ved det.

Inden skolernes ferie vil I blive spurgt om, hvilke dage/uger I holder ferie - inde på Aula. Det er vigtigt, at I skriver jeres barn på, da personalet afholder ferie/afspadsering, når der er færrest børn i børnehaven.